loading

Νέα & Ανακοινώσεις

Ενώ αρχικά οι εκτιμήσεις της αρμόδιας υπηρεσίας του υπουργείου Παιδείας ήταν ότι οι βάσεις και τα ονόματα των επιτυχόντων στα ΑΕΙ θα ανακοινώνονταν στις 28 ή 29 Αυγούστου, τελικά -εκτός απροόπτου- θα ανακοινωθούν αύριο Πέμπτη  ή μεθαύριο Παρασκευή.

Mία ανάσα πριν την ανακοίνωση των βάσεων ας δούμε και κάποια στοιχεία για τις Οικονομικές Σχολές

Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής - 5ο Πεδίο

ΤΕΣΣΕΡΑ ΒΑΣΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

1. Ο απόλυτος αριθμός των υποψηφίων  είναι 21.793 για το έτος 2017 κατά τι μεγαλύτερος από πέρυσι.

Η πλειοψηφία των μαθητών σε αυτό το πεδίο επέλεξαν ή μόνο Α.Ο.Θ. 15966

ή  συνδυασμό Α.Ο.Θ. και Βιολογία 2498 ή συνδυασμό Α.Ο.Θ. και Ιστορία 2790 (+951 σε σχέση με τα περσινά δεδομένα )

Είναι το πεδίο με τους λιγότερους υποψηφίους και με την ελάχιστη διακύμανση του αριθμού που επέλεξαν τον τομέα των Οικονομικών και Πληροφορικής.

2. Αριθμός εισακτέων

Με τις προσθαφαιρέσεις σε θέσεις και σχολές που πραγματοποιήθηκαν κατά το τρέχον σχολικό έτος  έχουμε περίπου 26.925 θέσεις οι θέσεις που αφορούν τους υποψηφίους του 5ου πεδίου εκ των οποίων μόνο οι 14244 είναι αποκλειστικά δικές τους. Έχουμε την εξής ιδιαιτερότητα : 48 κοινές σχολές με το 2ο πεδίο (μπήκαν όλες οι πληροφορικές) , αρνητικό δεδομένο για τους μαθητές του 5ου πεδίου εφόσον θα υπάρξει μεγαλύτερος ανταγωνισμός.

Ακόμα ένα σημείο σημαντικό που πρέπει να υπογραμμιστεί είναι ότι οι υποψήφιοι αυτού του πεδίου θα δουν τις θέσεις να αυξάνονται κατά 335 θέσεις με κυριότερη αιτία την προσθήκη νέων τμημάτων όπως Οικονομικής και Διοίκησης Τουρισμού (Χίος) Τουριστικών Επιχειρήσεων (Πάτρα) , Τουριστικών Σπουδών (Πειραιάς) Παν. Πειραιά καθώς και την νέα δυναμική που βλέπουμε στο τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων (Γρεβενά) - Διοίκηση Επιχειρήσεων (+70 θέσεις).  Τα τμήματα που χάνουν θέσεις είναι ενδεικτικά : Οικονομικής Επιστήμης ΟΠΑ (Αθήνα) -30 θέσεις , Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής (Αθήνα) -20 θέσεις , Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων ΟΠΑ -30 θέσεις , Πληροφορικής (Αθήνα) ΟΠΑ -20 θέσεις Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής (Πειραιάς)  -40 θέσεις  και Μηχανικών Πληροφορικής ΤΕ (Αθήνα) -30 θέσεις.

3. Βαθμολογικές επιδόσεις 

0 ΕΩΣ 5

2016

2017

ΔΙΑΦΟΡΑ

ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΗΜ

235

507

272

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Ο.Π. ΗΜ

8909

9931

1022

ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜ. ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Ο.Π. ΗΜ

3720

2861

-859

ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ Ο.Π. ΗΜ.

2168

2920

752

5 ΕΩΣ 10

2016

2017

ΔΙΑΦΟΡΑ

ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΗΜ

3639

3967

328

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Ο.Π. ΗΜ

7422

7115

-307

ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜ. ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Ο.Π. ΗΜ

4529

4555

26

ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ Ο.Π. ΗΜ.

3299

4186

887

10 ΕΩΣ 12

2016

2017

ΔΙΑΦΟΡΑ

ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΗΜ

5026

4446

-580

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Ο.Π. ΗΜ

1989

1610

-379

ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜ. ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Ο.Π. ΗΜ

2193

2764

571

ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ Ο.Π. ΗΜ.

1430

2064

634

12 ΕΩΣ 15

2016

2017

ΔΙΑΦΟΡΑ

ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΗΜ

9482

8677

-805

ΙΣΤΟΡΙΑ Γ.Π. ΗΜ

109

70

-39

ΒΙΟΛΟΓΙΑ Γ.Π. ΗΜ

375

203

-172

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Ο.Π. ΗΜ

1640

1252

-388

ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜ. ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Ο.Π. ΗΜ

3363

4022

659

ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ Ο.Π. ΗΜ.

2460

3988

1528

15 ΕΩΣ 18

2016

2017

ΔΙΑΦΟΡΑ

ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΗΜ

2631

2889

258

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Ο.Π. ΗΜ

828

423

-405

ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜ. ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Ο.Π. ΗΜ

3964

3280

-684

ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ Ο.Π. ΗΜ.

4264

4243

-21

18 ΕΩΣ 20

2016

2017

ΔΙΑΦΟΡΑ

ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΗΜ

30

53

23

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Ο.Π. ΗΜ

178

94

-84

ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜ. ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Ο.Π. ΗΜ

3136

2885

-251

ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ Ο.Π. ΗΜ.

6509

2285

-4224

Όσον αφορά το 4ο πεδίο είχαμε και εδώ αύξηση υποψηφίων που σηματοδοτεί την αύξηση των παιδαγωγικών τμημάτων.Εδώ τα λόγια είναι περιττά. Στα μαθήματα βαρύτητας Μαθηματικά και Α.Ο.Θ έχουμε μία καθίζηση των επιδόσεων καθώς κάτω από τη βάση στα Μαθηματικά έγραψε το 84% των υποψηφίων, εκτοξεύοντας το ήδη υψηλό περσινό ποσοστό (77%) αλλά και η δυσκολία που συνάντησαν οι υποψήφιοι στο μάθημα του Α.Ο.Θ. καθώς έχουμε 5.000 λιγότερους υποψήφιους που πέτυχαν βαθμολογία πάνω από 15. Δεν μένουμε εδώ αφού και στον Προγραμματισμό έχουμε  λίγο λιγότερους από 1.000 υποψηφίους που πέτυχαν επίδοση πάνω από 15 ενώ τέλος, χειρότερα πήγαν φέτος οι μαθητές και στα Αγγλικά, μάθημα που αφορά το 5ο πεδίο. Είναι φανερό λοιπόν γιατί αναμένεται μεγάλη πτώση των βάσεων στα περιφερειακά τμήματα και λίγο μικρότερη στα κεντρικά( και πέρυσι είχαμε αισθητή πτώση των βάσεων . Αν συνυπολογιστεί και η επάρκεια θέσεων για τους μαθητές του 5ου πεδίου κανένας μαθητής δεν θα μείνει έξω από σχολή.

 

4. Προτίμηση υποψηφίων (με βάση το 2016)

Στο βάθρο (αθροιστικά στις τρεις πρώτες προτιμήσεις )

ΣΧΟΛΗ

1+2+3

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ (ΑΘΗΝΑ)

2.387

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ)

2.357

ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ (ΑΘΗΝΑ)

2.341

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ)

2.289

ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ (ΑΘΗΝΑ)

2.229

ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΥΠΟΠΥΡΑΓΩΝ (ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΠΟΛΙΤΕΣ)

1.963

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ)

1.913

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ (ΑΘΗΝΑ)

1.686

ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ)

1.683

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ (ΑΘΗΝΑ)

1.673

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ (ΑΘΗΝΑ)

1.665

ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ (ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΠΟΛΙΤΕΣ)

1.568

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ (ΚΟΜΟΤΗΝΗ)

1.526

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ)

1.512

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ (ΑΘΗΝΑ)

1.511

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΑΘΗΝΑ)

1.442

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ (ΠΕΙΡΑΙΑΣ)

1.354

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ (ΠΕΙΡΑΙΑΣ)

1.318

ΣΧΟΛΗ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΩΝ (ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΠΟΛΙΤΕΣ)

1.318

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ)

1.310

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ (ΤΡΙΚΑΛΑ)

1.247

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ)

1.242

ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ)

1.220

ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ (ΠΕΙΡΑΙΑΣ)

1.218

ΑΣΤΥΦΥΛΑΚΩΝ (ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΠΟΛΙΤΕΣ)

1.175

ΝΑΥΠΗΓΩΝ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΑΘΗΝΑ)

1.128

ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ)

1.119

ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ & ΤΡΑΠΕΖΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ (ΠΕΙΡΑΙΑΣ)

1.080

ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ (ΠΕΙΡΑΙΑΣ)

1.062

ΣΧΟΛΗ ΠΛΟΙΑΡΧΩΝ

1.028

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ (ΣΕΡΡΕΣ)

1.017

ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΑΘΗΝΑ)

988

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ (ΑΘΗΝΑ)

956

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ & ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ (ΑΘΗΝΑ)

891

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΠΑΤΡΑ)

856

ΔΙΕΘΝΩΝ & ΕΥΡΩΠΑΪΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ (ΠΕΙΡΑΙΑΣ)

822

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΒΟΛΟΣ)

793

ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ & ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ)

756

ΔΙΕΘΝΩΝ, ΕΥΡΩΠΑΪΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ (ΑΘΗΝΑ)

748

 

 

Σε όλο το μηχανογραφικό...

 

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ)

11.475

ΤΕΧΝΩΝ ΗΧΟΥ & ΕΙΚΟΝΑΣ (ΚΕΡΚΥΡΑ)

10.015

ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Τ.Ε. (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ)

9.094

ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Τ.Ε. (ΑΘΗΝΑ)

8.833

ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Τ.Ε. (ΛΑΡΙΣΑ)

8.393

ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ (ΑΘΗΝΑ) - ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

8.185

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ (ΑΘΗΝΑ)

8.100

ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ (ΠΕΙΡΑΙΑΣ)

8.055

ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ (ΠΕΙΡΑΙΑΣ) - ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

7.970

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ (ΠΕΙΡΑΙΑΣ)

7.908

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ (ΑΘΗΝΑ)

7.792

ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Τ.Ε. (ΛΑΜΙΑ)

7.687

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ)

7.665

ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Τ.Ε. (ΚΑΒΑΛΑ)

7.624

ΛΑΪΚΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ (ΑΡΤΑ)

7.606

ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Τ.Ε. (ΣΕΡΡΕΣ)

7.571

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ (ΠΑΤΡΑ)

7.457

ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ) - ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

7.428

ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ)

7.400

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ)

7.353

ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ & ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ (ΑΘΗΝΑ)

7.301

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ (ΑΘΗΝΑ)

7.224

ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ (ΠΕΙΡΑΙΑΣ)

7.182

ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ (ΑΘΗΝΑ)

7.167

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ & ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ (ΑΓΡΙΝΙΟ)

7.110

ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ (ΛΑΡΙΣΑ) - ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

7.043

ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Τ.Ε. (ΚΑΣΤΟΡΙΑ)

7.040

ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ (ΛΑΡΙΣΑ)

7.005

Βέβαιη εκτίμηση που αφορά το 5ο πεδίο είναι ότι στις βάσεις των σχολών υα υπάρξει μείωση και όσο θα προχωράμε προς τις χαμηλόβαθμες σχολές η πτώση θα είναι και μεγαλύτερη.

Ευχόμαστε σε όλα τα παιδιά καλή επιτυχία.



    Μοιραστείτε το άρθρο στο: