loading

Νέα & Ανακοινώσεις

21. Υπάρχει κάποιο παράδειγμα;

Συγκεκριμένα, ένας μαθητής που είχε τουλάχιστον ένα ΤΕΠ στην Α΄ Δήλωση μπορεί:

(α) να επιλέξει εισαγωγή σε ΑΕΙ μέσω  πανελλαδικών  εξετάσεων, χάνοντας το δικαίωμα πρόσβασης σε κάποιο από τα ΤΕΠ που είχε δηλώσει ή,

(β) να επιλέξει ένα από τα ΤΕΠ που είχε συμπεριλάβει στην Α΄ δήλωση, οπότε εισάγεται στο Τμήμα αυτό, με μόνη προϋπόθεση την κτήση του απολυτηρίου της Γ΄Λυκείου.

Αν για την εισαγωγή στο Τμήμα που επέλεξε προβλέπεται και εξέταση σε ειδικό μάθημα, ο υποψήφιος θα εξεταστεί στο ειδικό αυτό μάθημα μαζί με τους υποψηφίους που εξετάζονται πανελλαδικά.

22. Άρα; Μετά την οριστικοποίηση του Φεβρουαρίου δε μπορεί να γίνει καμιά περαιτέρω αλλαγή.

23. Δυνατότητα μετεγγραφών θα υπάρξει για τους υποψηφίους που θα εγγραφούν στα Τμήματα Ελεύθερης Πρόσβασης;

Για τους μαθητές που διάλεξαν να εισαχθούν σε ΤΕΠ χωρίς πανελλαδικές δε θα υπάρχει δυνατότητα μετεγγραφής.

24. Πότε θα εφαρμοστεί για πρώτη φορά το νέο σύστημα εισαγωγής στα   ΑΕΙ;

Το σύστημα θα εφαρμοστεί για πρώτη φορά για την Γ’ Λυκείου του 2019-2020, και οι υποψήφιοι όλων των κατηγοριών θα εισαχθούν σε Τμήματα που θα έχουν τον ελάχιστο αριθμό των 8 μελών Δ.Ε.Π.

25. Οι μαθητές που επέλεξαν τις πανελλαδικές,  πότε θα δηλώσουν το Μηχανογραφικό;

Οι μαθητές που επέλεξαν τις πανελλαδικές, μετά τις εξετάσεις και τη δημοσιοποίηση των βαθμών τους της τελικής επίδοσης, υποχρεούνται τον Ιούλιο του 2020, μετά τις πανελλαδικές, να συμπληρώσουν το μηχανογραφικό και να θέσουν όσες επιλογές Τμημάτων επιθυμούν, ασχέτως του περιεχομένου της Α’ δήλωσης και θα εισαχθούν σε αυτά με βάση τις επιδόσεις τους, όπως ακριβώς ισχύει στο υπάρχον σύστημα εισαγωγής.

26. Για τους αποφοίτους   παλαιοτέρων ετών τι θα ισχύσει;
 
Οι απόφοιτοι παλαιοτέρων ετών συμμετέχουν κανονικά στις πανελλαδικές εξετάσεις όπως και σήμερα.

27. Τι θα ισχύσει για τα τους υποψηφίους που διεκδικούν τμήματα που απαιτούν ειδικά μαθήματα;

Στα τμήματα που απαιτούν την εξέταση κάποιου ειδικού μαθήματος (ξένες φιλολογίες, τμήματα με σχέδιο, ΤΕΦΑΑ κτλ.) η εξέταση του ειδικού μαθήματος θα γίνεται μόνο σε πανελλαδικές εξετάσεις ανεξαρτήτως αν ο υποψήφιος έχει επιλέξει την εισαγωγή του μέσω ΤΕΠ ή πανελλαδικών εξετάσεων.

Συνεπώς αν κάποια από τα εν λόγω τμήματα προκύψει ότι ανήκουν στα ΤΕΠ μετά την Α’ δήλωση, οι υποψήφιοι οι οποίοι τα έχουν δηλώσει και θέλουν να εισαχθούν σε αυτά χωρίς πανελλαδικές εξετάσεις, θα έχουν την υποχρέωση να εξετάζονται πανελλαδικά μόνο στα αντίστοιχα ειδικά μαθήματα και να επιτυγχάνουν την ελάχιστη απαιτούμενη επίδοση, ώστε να εξασφαλίσουν την είσοδό τους στα εν λόγω τμήματα με το απολυτήριό τους.

28. Εάν σε ένα τμήμα Ελεύθερης Πρόσβασης  ενδιαφερθεί ένας μικρός αριθμός μαθητών θα λειτουργήσει; Για παράδειγμα ένα σε ένα τμήμα εγγραφούν μόνο 8 υποψήφιοι γιατί τόσοι θα το δηλώσουν τι θα γίνει;

Εάν ένα τμήμα με αριθμό εισακτέων 80 εγγραφούν μόνο 8 υποψήφιοι μέσω του βαθμού του Απολυτηρίου, οι υπόλοιπες θέσεις θα καλυφθούν από υποψηφίους των Πανελλαδικών Εξετάσεων που απέτυχαν να εισαχθούν.

29. Πότε θα ανακοινωθεί η Εξεταστέα Ύλη;

Η Εξεταστέα Ύλη θα ανακοινωθεί μέχρι τις 10 Απριλίου, όπως δήλωσε ο υπουργός Παιδείας

30. Πότε θα ανακοινωθεί ο αριθμός εισακτέων;

Ο αριθμός εισακτέων θα ανακοινωθεί , αφού πρώτα οριστικοποιηθούν οι συγχωνεύσεις των ΤΕΙ με τα Πανεπιστήμια. Ο υπουργός παιδείας δήλωσε ότι το σχετικό πολυνομοσχέδιο θα ψηφιστεί πριν τις γιορτές του Πάσχα.

31. Πότε θα γνωρίζουμε το Μηχανογραφικό;

Το Μηχανογραφικό για τις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις θα ανακοινωθεί τέλη του μήνα με αρχές Απριλίου,σύμφωνα με τον υπουργό Παιδείας.

32. Γιατί στις αλλαγές του υπουργείου προτάχθηκε η Γ Λυκείου;

Στην ερώτηση αυτή το υπουργείο Παιδείας υποστηρίζει ότι:

Ο λόγος που προτάχθηκαν οι αλλαγές στην Γ΄ Γενικού Λυκείου και στο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι ότι ο ασφυκτικός εναγκαλισμός της τάξης αυτής από τις πανελλαδικές εξετάσεις ματαιώνει σε μεγάλο βαθμό, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των εκπαιδευτικών, την εκπαιδευτική διαδικασία.

Επιπλέον, όπως φαίνεται από τον συνήθη χρόνο έναρξης της προετοιμασίας για τις εξετάσεις, ούτε προηγούμενες τάξεις του Λυκείου είναι απαλλαγμένες από την αγωνία των μαθητών, οι οποίοι ήδη αρχίζουν να σκέπτονται ως υποψήφιοι.

33. Το νέο σύστημα μειώνει τα μαθήματα   Γενικής Παιδείας;

Το νέο σύστημα μειώνει δραστικά τα μαθήματα Γενικής Παιδείας. Τα μαθήματα Νεοελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας (6 ώρες), Θρησκευτικά (1 ώρα), Φυσική Αγωγή (2 ώρες) και ένα μάθημα επιλογής (2 ώρες) γίνονται υποχρεωτικά για όλους.

34. Τι θα ισχύσει για τις Ομάδες Προσανατολισμού;

Από το 2020-21, θα εξορθολογιστεί το πρόγραμμα της Α΄και Β΄ Λυκείου και θα καταργηθεί ο διαχωρισμός σε Ομάδες Προσανατολισμού στη Β΄ Λυκείου, που υποχρεώνει σήμερα τους μαθητές να αποφασίζουν πρόωρα για το επαγγελματικό τους μέλλον.

35. Πότε θα κάνουν οι μαθητές τις επιλογές τους;

Οι μαθητές πλέον θα κάνουν την επιλογή τους με την προαγωγή τους στη Γ΄ ΓΕΛ, σύμφωνα με τις κλίσεις και τις προτιμήσεις τους.

36. Υπάρχει περιορισμός των μαθημάτων Ομάδων προσανατολισμού;

Σήμερα κάθε Ομάδα προσανατολισμού περιλαμβάνει μαθήματα που εξετάζονται στις πανελλαδικές αλλά και μαθήματα που δεν εξετάζονται. Το νέο σύστημα κρατάει μόνο αυτά που εξετάζονται. Έχει έτσι τη δυνατότητα να προσφέρει στους μαθητές/υποψηφίους μια λιτή δομή που τους επιτρέπει να ασχολούνται αποκλειστικά με τα μαθήματα με τα οποία στην πραγματικότητα ασχολούνται λόγω των πανελλαδικών. Και να ασχολούνται περισσότερες ώρες.

37. Τι θα ισχύσει για την διδακτέα-εξεταστέα  ύλη;

Σε μαθήματα προσανατολισμού στα οποία οι ώρες διδασκαλίας αυξάνονται σημαντικά υπάρχει και σχετική αύξηση της ύλης. Η αύξηση αυτή σε καμία περίπτωση δεν είναι αναλογική. Στην ουσία λοιπόν, αν κάποιος συνυπολογίσει τη μείωση των αντικειμένων με την αύξηση της ύλης, ο τελικός φόρτος του μαθητή/υποψήφιου της Γ΄ Λυκείου μειώνεται και, το κυριότερο, εστιάζεται σε αυτά που πραγματικά απασχολούν τους μαθητές.

38. Τα σχολεία προσπαθούν να γίνουν φροντιστήρια;

Στην ερώτηση αυτή το υπουργείο Παιδείας απαντά:

Σε καμία περίπτωση. Το φροντιστήριο μαθαίνει τον μαθητή/πελάτη πώς να αντιμετωπίσει με επιτυχία τις πανελλαδικές. Αυτή είναι η αποστολή του και την εκπληρώνει λιγότερο ή περισσότερο καλά. Η δουλειά του σχολείου είναι εντελώς διαφορετική. Με πέντε χρόνια δευτεροβάθμιας που έχουν προηγηθεί, ο μαθητής έχει αποκτήσει τη γνώση που χρειάζεται ως μελλοντικός πολίτης, κοινωνός κοινωνίας. Στην Γ΄ Λυκείου έχει την ευκαιρία να σκεφθεί και να εμβαθύνει πάνω στη γνώση. Όμως ούτε η ανάπτυξη της κριτικής ικανότητας ούτε η δυνατότητα εμβάθυνσης της γνώσης μπορούν να γίνουν εν κενώ ή γενικά και αφηρημένα. Με το νέο σύστημα δίνεται στον κάθε μαθητή η δυνατότητα να μάθει να εμβαθύνει και να κρίνει τη γνώση και την επιστήμη στα αντικείμενα τα οποία θα τον απασχολήσουν στη συνέχεια της σταδιοδρομίας του.

39. Οι Ομάδες Προσανατολισμού αλλάζουν;

Σήμερα έχουμε τρεις ομάδες Προσανατολισμού και τέσσερα επιστημονικά πεδία.
Το νέο σύστημα προτείνει τέσσερις Ομάδες Προσανατολισμού, κάθε μία σε απόλυτη αντιστοίχιση με ένα επιστημονικό πεδίο.
Φυσικά υπάρχουν Πανεπιστημιακά Τμήματα η πρόσβαση στα οποία μπορεί να γίνει από περισσότερες της μιας Ομάδες Προσανατολισμού, από περισσότερα του ενός επιστημονικά πεδία.
Αυτό που καταργείται είναι η δυνατότητα με ένα μάθημα Γενικής Παιδείας να ανοίγει η πρόσβαση σε άλλο επιστημονικό πεδίο.

40.Είναι οριστικές αυτές οι αλλαγές;

Οχι. Διότι οι αλλαγές αυτές θα τεθούν σε δημόσια διαβούλευση και στη συνέχεια θα συζητηθούν και στη Βουλή, πριν ψηφιστούν. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι  ενδεχομένως να υπάρξουν από ανεπαίσθητες έως σημαντικές αλλαγές.

41.Πως διαμορφώνεται   το νέο πρόγραμμα της Γ΄ Λυκείου ;

http://www.esos.gr/arthra/61808/41-erotiseis-apantiseis-gia-neo-systima-eisagogis-sta-aei



    Μοιραστείτε το άρθρο στο: